Saturday, April 24, 2010

Duri Kehidupan2

Tanggapan terhadap lelaki telah melalaikan aku... kata-kata yang dulu telah membuatkan aku jatuh cinta dengan seorang lelaki. Kata-katanya membuatkan aku betul-betul sayangkan dia... hampir 3 bulan kami menjadi pasangan, perhubungan kami terhenti seketika apabila kami terpaksa berpisah untuk menjalani latihan Khidmat Negara. Dia ditenpatkan di daerah kami tetapi aku ditempatkan yang boleh memisahkan kami (Sepang, Selangor) perhubungan semakin renggang apabila alat perhubungan tidak mengizinkan aku untuk berhubunga dengan dia. Kesetiaan dan kejujuran aku terhadapnya hanya tuhan yang tahu betapa aku begitu menyayangi dirinya.

Aku sangkakan dia sama sepertiku, tetapi tamat menjalani latihan. Aku ternampak dia berjalan dengan seorang gadis lain. Hatiku begitu terluka bila melihat dia mempermainkan aku, sepanjang perjalanan aku mengeluarkan air mata tanpa segan silu daripada orang sekelilingku... dia tidak pernah menghulurkan maaf daripada ku... aku sentiasa mengeluarkan air mata kerana aku begitu menyayangi dirinya, tapi dia bukan dicipta untuk ku dan aku bukan untuknya... selama setahun aku menanti dirinya tetapi tidak pernah muncul di hadapanku, sejak itu aku berazam akan melupakan semuanya. Walaupun berat untuk aku melepaskan dia pergi tapi kau ingin melihatnya gembira bersama orang yang dia sayangi,

Kegembiraannya adalah kebahagiaanku.. sehingga sekarang khabar berita daripadanya tidak lagi kedengaran lagi di telinga kecilku. Harapan aku terhadapnya masih segar sejak dari mula aku menyintainya. Kerana masih berada dalam kekecewaan aku telah di tawarkan untuk melanjutkan pelajaran ke peringkat yang lebih tinggi. Di sanalah aku memberikan peluang kepada diriku untuk mencuba nasib di tempat orang, dan inilah masanya aku berpeluang untuk hidup berdikari tanpa keluarga, aku lebih menyukai tinggal jauh daripada keluarga yang banyak memberikan aku tekanan... semasa memasuki ke persekolahan baru, aku menetapkan satu azam untuk mengubah nasib keluarga kami, pertama kali persekolahan aku sering menangis merindui ibuku, sebenarnya aku tidak mahu menyambung persekolahan tetapi aku ingin membuktikan kepada keluarga yang selama ini menganggap aku tidak layak untuk berjaya. Kata-kata itulah yang memberikan aku kesedaran bahawa aku mesti menjadi yang terbaik dan apa yang mereka sangkakan selama ini adalah tidak benar...

Bersambung.....

No comments:

Post a Comment