Wednesday, November 25, 2009

Masih seperti selalu?


sering ku pinta dariMu..
kerap sekali ku bertandang ke rumahMu..
selalu ku mengetuk pintu-pintuMu..

dan tiap kali itu juga..
permintaan ku hanya satu.

semoga dipermudahkan untukku..
dan ia masih seperti selalu..
aku berjalan dalam kehidupanku..
aku berlari dalam duniaku..

dan ia masih seperti selalu..
dalam riang ku..
aku tersadung di lubang itu..
aku terjatuh kerna lopak itu..

dan ia masih seperti selalu..
aku menangis bukan padaMu..
aku merintih pada selainMu..
aku merayu ada yang menemankan ku..

dan ia masih seperti selalu..
aku akan tersedar salahku..
lalu aku berpaling kepadaMu..
semua itu setelah aku melupakanMu dahulu..
entah ke mana sifat malu ku..
namun aku hanya ada diriMu..

dan sekiranya ia seperti selalu..
aku akan meminta daripadaMu..
agar dipermudahkan urusanku..

namun hari-hari itu aku ingin biarkan berlalu..
hari itu aku tidak mahu seperti selalu..

maka kali ini pintaku..
agar dikuatkan imanku..

moga dengan iman itu..
aku tidak lagi tersadung di lubang itu..
aku tidak lagi terjatuh di lopak itu..
aku tidak lagi menangis bukan padaMu..
aku tidak lagi merintih pada selainMu..
aku tidak lagi merayu ditemankan oleh selainMu..

amin..

No comments:

Post a Comment